Wednesday, October 21, 2015

5 cara hebat mengatasi bibir kering

No comments:
 

1. Cara mengatasi bibir kering dengan madu
Madu rasanya yang manis dan kaya manfaat ini disukai ramai orang. Madu juga berfungsi untuk mengatasi bibir kering. Untuk menggunakan madu sebagai salah satu cara mengatasi bibir kering cukup mengoleskan madu ke bibir. Untuk hasil yang lebih maksima, campurkan dengan sedikit air perasan limau nipis.
.
2. Cara mengatasi bibir kering dengan mentega atau minyak kelapa
Mentega dan minyak kelapa mengandung asam lemak yang dapat membantu melembabkan kembali bibir yang kering. Untuk menggunakan mentega sebagi cara mengatasi bibir kering cukup dengan mengoleskan mentega pada bibir secara merata.
.
3. Cara mengatasi bibir kering dengan tomato
Tomato yang kaya akan vitamin C ini juga mampu untuk mengatasi bibir yang kering, caranya cukup mudah iaitu meletakkan hirisan tomato ke bibir yang kering, picit perlahan tomato di atas bibir. Untuk hasil terbaik tambahkan sedikit madu sebelum mengoleskan tomato ke bibir.
.
4. Cara mengatasi bibir kering dengan timun
Untuk menggunakan timun sebagai cara mengatasi bibir kering, letakkan irisan timun di atas bibir. Lakukan picitan lembut timun ke bibir. Cara ini boleh anda lakukan 2 kali dalam satu hari.
.
5. Cara mengatasi bibir kering dengan Eliss Vitamin Bibir
Sangat mudah dan penjagaan sepanjang hari. Hanya oleskan Eliss Longlasting Lipstick yang diperkaya dengan cocoa butter ke bibir anda. Bibir berseri kemerahan dan warna kekal sepanjang hari. Sesuai juga bagi mereka yang berbibir gelap.
.
Like page www.facebook.com/elissofficial untuk mengetahui banyak tips hebat setiap hari.

No comments:

Post a Comment